Dokumentation for AspITs kvalitet
På AspIT arbejder vi målrettet med kvalitetsanalyser, kvalitetssikring og kvalitetsdokumentation for løbende at udvikle AspIT.
Du finder her analyser, rapporter og handleplaner, der fortæller, hvordan vi gennem høj kvalitet i undervisningen sikrer, at AspITs elever er i job eller videre uddannelse, når de dimitterer fra uddannelsen.
COWI’s undersøgelse konkluderer
- 97% af de adspurgte virksomheder placerer AspIT-elevernes kompetencer fra middel til virkelig gode.
- 75% af virksomhederne mener, at de unges faglige kompetencer udvikler sig fra høj grad til meget høj grad allerede i praktikforløbet.
- Kvaliteten af de konkrete opgaver, praktikanterne løser, vurderes til at være høj eller meget høj af hele 88% af virksomhederne.
- Alle virksomheder – 100% – vil anbefale andre virksomheder at tage en AspIT-elev i praktik og i ansættelse.
- Hele 84% af virksomhederne oplever, at AspIT-eleverne er en værdiskabende arbejdskraft.
- AspIT-eleven har 2½ gange så stor evne til at fastholde jobbet over tid, sammenlignet med andre unge med samme ASF-udfordringer på andre STU-tilbud.
Samfundsøkonomisk analyse af AspIT, COWI, September 2018 →
Undervisningsministeriets evaluering af særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse, 2017 →
Evalueringsrapport, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2016 →
Evalueringsrapport, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2010 →
English version →
Evalueringsrapport, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2007 →
Handlingsplan, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2007 →
Evalueringsrapport, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2006 →
Handlingsplan, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2006 →
Evalueringsrapport, Danmarks Evalueringsinstitut – EVA, 2005 →