International detailhandelskæde vælger AspIT:
”Eleverne er dygtigere end vi selv er”
Med over 160 butikker og adskillige priser for både markedsføring og koncept er Bianco Footwear en af landets største og mest anerkendte detailkæder. Og den slags positioner får man kun, hvis man gør tingene bedre og hurtigere end konkurrenterne. I forbindelse med stor test opgave valgte kæden at samarbejde med eleverne fra AspIT. ”Eleverne skaber værdi, og præsterer noget, vi ikke ikke selv kan klare. Det er helt unikt” mener de hos Bianco Footwear, som i dag har butikker i 7 lande.
I forbindelse med relanceringen af deres website og E-shop, havde Bianco Footwear behov for hjælp til at teste det hele inden kunderne kom på. Blandt udfordringerne var en meget kort deadline – faktisk kun én arbejdsdag til et meget omfattende site.
– Tingene går stærkt i vores branche, og vil man være med helt fremme, kræver det nogle gange unikke løsninger. Så da vi forleden kun havde én arbejdsdag til at tjekke det hele, måtte vi erkende, at vi ikke selv kunne løse den store test. Det er jo sådan, at når man som virksomhed får leveret en vare fra en leverandør skal det testes og kontrolleres i forhold til det, man har aftalt med en leverandør. Det gælder også websites og e-shops. Og hvis der er nogen, der kan det der med at gennemgå den slags produkter, så er det eleverne fra AspIT, fortæller Online-ansvarlig Søren Filbert fra Bianco Footwear A/S om processen.
– Resultatet var ret imponerende. AspIT stillede op med 4 teams, der sad på tre af deres egne lokaliteter. De begyndte om morgenen, og samme eftermiddag modtog jeg en samlet rapport over fejl og muligheder på 240 sider! Det er meget mere professionelt end det, vi selv kunne have præsteret. Og den rapport, man får fra AspIT er faktisk så godt lavet, at jeg kan sende den direkte videre til vores leverandør – det er en enorm stor hjælp for os.
De fire elevhold fra AspIT testede og kontrollerede det store site i forhold til alle de mest almindelige browsere samt på alle de syv sprog, som site og shop fungerer på. Og selve rapporten omfatter udover det store fejlkatalog blandt andet anbefalinger, vilkår, mål, strategi og hovedkonklusioner, og det hele formidles operationelt og overskueligt.
– Når man laver den slags undersøgelser af sites, er der altid en risiko for, at man ikke kommer ud i alle hjørner og kroge. Men det gør eleverne fra AspIT, og det giver os som virksomhed en rar følelse af, at vores online butik fungerer optimalt. Jeg vil faktisk kalde det en sikkerhed. Der er tale om et meget højt professionelt niveau, og jeg kan kun anbefale alle andre virksomheder, at samarbejde med AspIT, siger Søren Filbert, der tilmed stiller sig til rådighed for andre virksomheder med spørgsmål på tlf 76 34 79 00 eller via sfi@bianco.com
Hos AspIT er man glade for den flotte respons fra Bianco Footwear. Koordinator for projektet er Kim Elkjær Marcher, der til daglig er underviser på AspIT i Vejle.
På billedet ses Kim Elkjær Marcher med kagen som Bianco sponserede. Herudover er eleverne fra venstre: Anders, Daniel, Nina og Mathias, der tilsammen udgjorde det ene af de fire testteams.
– Det er rart, at vi åbenbart kan noget som erhvervslivet betragter som unikt og værdiskabende. Vores elever har en særlig evne til at fordybe sig og fokusere på en konkret opgave. Det betyder også, at de går til den type opgaver med målrettet koncentration. Det vil sige, at hvor andre måske ville lade sig friste af at kommentere farver og layout osv, så går vores elever systematisk og benhårdt efter at løse opgaven, som den er defineret, og ikke som den kunne defineres. Derfor går det lynhurtigt og bliver meget præcist, fortæller Kim Elkjær Marcher, som koordinerede samarbejdet med Bianco Footwear, og er manden bag den meget roste rapporteringsmodel.
HUSK
Gratis konference på Brogaarden, Strib/Middelfart
AspIT at Work Årsmøde den 22. maj 2014 kl. 12.00 – 17.00.