Læs mere om hvad vores elever på AspIT fortæller om uddannelsen
Eksplicit er bedre end implicit
Eksplicit er bedre end implicit – Jeg kan godt lide når min leder definerer målet med det, jeg laver, og siger, hvad det skal bruges til. Så arbejder jeg mere effektivt – fordi jeg kender forventningerne og sammenhængen. Derfor beder jeg også om deadlines, og om at tingene siges, som… Læs mere
Det konventionelle uddannelsessystem dur bare ikke til os
Det konventionelle uddannelsessystem dur bare ikke til os ”Før AspIT læste jeg teologi på Københavns Universitet. Men det konventionelle uddannelsessystem dur bare ikke til os autister. På AspIT har vi de rigtige rammer, rytmen og lærere, der er uddannede til netop os. Jeg er blandt ligesindede føler mig velkommen. De… Læs mere
AspIT har lært mig noget
AspIT har lært mig noget ”Uanset hvilket fag jeg har haft indtil nu, så har AspIT lært mig noget. Jeg har altid været god til at samle computere og få dem op at køre. Jeg troede virkelig ikke jeg kunne lære noget her. Men det gjorde jeg altså”. AspIT-elev Læs mere
ASF er ikke en sygdom, det er en gave
ASF er ikke en sygdom, det er en gave ”Jeg har interesseret mig for computere og mekanik, siden jeg var 6-7 år. Når andre børn drømte om at blive professionelle fodboldspillere, ville jeg bygge computere. Men det var først, da jeg kom på AspIT, jeg kunne se, at min drøm… Læs mere
Man bliver ikke stoppet ind i et lokale, hvor der sidder 24 andre elever
Man bliver ikke stoppet ind i et lokale, hvor der sidder 24 andre elever ”Noget af det bedste ved AspIT er, at ud over undervisning efter ens interesse så bliver der taget et flot hensyn til Autisme Spektrum Forstyrrelsen. Man bliver ikke stoppet ind i et lokale, hvor der sidder… Læs mere
De lærere, der underviser mig er kompetente
De lærere, der underviser mig er kompetente ”Jeg kan godt lide at gå på AspIT, fordi de lærere, der underviser mig er kompetente og ved hvad de taler om – og de ved hvad de gør”. AspIT-elev Læs mere